Namescope tietokonepeli

Oraakkeli Sinettejä (klikkaa isommaksi)

Katso Namescope tietokonepelin esittelyvideo.

Tavanomaiset tietokonepelit vanhenevat nopeasti. Historiapelit askarruttavat ihmisten mieliä vuosikymmeniä, jopa vuosisatoja, sillä niistä ei pysty täysin varmuudella tietämään sisältyykö niihin jotain ylimaallista ikiaikaista tietoa. Ikiaikaisia historiaperusteisia pelejä on mm. Horoskooppi ja Tarot. Uusien vastaavien uskottavien pelien kehittäminen on äärimmäisen vaikeaa, koska niissä pitää olla uskottava historiallinen viitekehys. Horoskoopin perusteet ulottuvat pronssikaudelle Babyloniaan. Myös Namescope pelin perusteet ulottuvat pronssikauden Lähi-Itään.

Jos sinulla on jokin NIMI tai SANA mielessäsi, niin Nameskooppi muuntaa sen Oraakkeli Sinetiksi. Peli muodostaa nimestä tai sanasta arvoituksellisen sinettikuvion. Niitä voidaan hyödyntää henk. koht. logoina, koruina, asusteissa yms.

Sinetti tarjoaa virikkeitä ajatuksillesi, sillä se kertoo paljonko nimessä/sanassa on rikkautta, rakkautta, rohkeutta jne. Logograafisella kirjoituksella muodostetut sinetit jakautuvat sataan ryhmään. Jossain määrin peli muistuttaa horoskooppia. Kuitenkin sanalliset ennustukset on korvattu visuaalisella sisällöllä. Kutakin ryhmää kuvaava ”sisäinen sankari” seikkailee kiperän hauskoissa tilanteissa.

Löysin pelin elementit puolivahingossa simuloidessani muinaista 3D maanviljelypintaa, jollaista on pronssikaudella käytetty Lähi-Idässä (Israel/Assyyria). Hämmästyin havaitessani, että siitä poimittavissa suuri joukko klassisia korukuvioita sekä kauniin kolmiulotteiset kirjaimet ja numerot. Niinpä Nameskoopin mysteerinen pelilauta ja sen kirjaimet ja on suoraan leikattu aavikkoviljelmän pinnasta.

Viihteen ohella ”envirotainment” pelin tavoite on havainnollistaa rekonstruoituja muinaisia oivallisia ympäristöteknologioita, jotka perustuvat klassisten korukuvioiden muotoihin ja itämaisten mattojen kuviointeihin.

Namescope pelilauta ja pelin maat
   
 Nameskooppi pelilaudan kirjaimet (klikkaa isommaksi)
Muodostettu  Oraakkeli Sinetti “Clinton”
Ohje Nameskooppi pelin käyttöliittymään (klikkaa isommaksi)

Nykyinen Chrome selain ei  osaa toistaa Flash peliä,  joten avaa tämä sivu Microsoftin  EDGE nettiselaimella. Sillä voit käynnistää pelin klikkaamalla TÄHÄN.  … Klikkaa ruudulle tulevaa Flash kuvaketta… ja vastaa …SALLI.

Tästä voit katsella pelin periaatteen View tutorial VIDEO. Sinettejä tehdään: GAGA, OBAMA, PUTIN etc.

Peliä voidaan pelata joko syvällisesti pohtien (maiden koostumusta, sinetin muotoa jne), tai sitten pelkästään painella kirjaimia ja katsella viihteellistä sisältöä. Peliä voidaan käyttää myös aivomyrsky -tyyppiseen ideoitiin (brain storming). Jos kirjoitetaan vaikkapa sana ”sohvaperuna”, pelin animaatiot tarjoavat uusia ja yllättäviä näkökulmia asiaan, linkistä voidaan siirtyä sohvaperunavitseihin jne.

Peli toimii myös kätevänä käyttöliittymänä musa- ja elokuvabisnekseen, sillä pelin valikoista voidaan tehdä sinettejä myös rokki- ja elokuvastaroille. Niistä voi hypätä pelin kautta kuuntelemaan musaa tai selaamaan leffatähtien sivuja tai siirtyä huipputuotteiden ikkunaostoksille. Peli häivyttää jyrkän rajan milloin pelataan milloin selataan. Nettiselaimella pelattava pikapaussipeli tarjoaa viihdehetkiä myös sellaisille ihmisille, jotka eivät yleensä edes pelaa pelejä.

Olen tehnyt peliä itseksekseni toista vuosikymmentä. Hidas tahti mahdollisti pitkällisen ideoiden kehittelyn ja kustannukset koostuivat lähinnä omista ansionmenetyksistä. Pitkän kehitysajan vuoksi peli on suunniteltu pelattavaksi nettiselaimella Flash Player liitännäisen avulla.

Valitettavasti  Flash liitännäinen on vanhentunut ja jäämässä kokonaan pois selaimista, koska se soveltuu huonosti matkapuhelimiin. Siksi peli on jäänyt graafiselta ulkoasultaan prototyypiksi. Nykyisin peli tuottaa 2 D sinettejä.

Etsin sopivia yhteistyökumppaneita, jotka hoitasivat pelin modernimmalle alustalle ja pystyisivät lanseeraamaan myös peliin liittyvän laajan 3 D korumalliston, musabisnes yhteydet, ”Molten Images” elokuvan yms.

Pelille varten pyritään hankkimaan yhteistyökumppaniksi jokin kookas viihdeteollisuusyhtiö, jolla on tarjota pelin animaatioihin materiaalia ehtymättömästi.

Peliin voi kätevästi liittää käyttäjien tekemiä hupikuvia, animaatioita tai elokuvia, jotka ilmentävät kunkin Nameskooppirymän luonnetta. Käytännössä mikä tahansa kuva tai animaatio voidaan liittää jollekin ryhmälle. Vuorovaikutuksesta voi myös järjestää viihteellistä SOME kisailua. Konsepti on ikäänkuin Youtube pelin sisällä.

Ajaton Namescope ”envirotainment” peli on samalla myös ”edutainment” peli. Se on väkivallaton ja soveltuu myös kirjoittamaan opetteleville taaperoille. Peli palkitsee kirjaimien ja sanojen syötön ruutuun ilmestyvillä viihteellisiä animaatioilla, jolloin kirjoittamisen harjoittelu ja tietokoneen käytön opettelu muuttuu hauskaksi.

Lähi-idän taruihin ja geometriaan perustuva peli on luoteeltaan ajaton, joten siinä mielessä se muistuttaa Horoskoopin ja Tarot’in kaltaisia klassikoita.

Nykyisin lähes jokainen ihminen tietää horoskooppiryhmänsä. Tavoitteena on, että 5 vuoden sisällä vähintään joka toinen ihminen tietää oman Nameskooppiryhmänsä.

Kriteeri Horoskooppi Nameskooppi peli
Tyyppi: Pikapaussipeli  (5-15min/istunto) Pikapaussipeli  (5-15min/istunto)
Historia: Perusteet: Lähi-Itä 2500–4000v sitten Perusteet: Lähi-Itä 2500–4000v sitten
Perusta: Avaruuden tarkkailu Rekonstruoitu muinainen ympäristöteknologia (3-D aavikkoviljelmän pinta)
Perustan tarkenne Planeettojen asento, Aika Nimen tai sanan geometria. Muunnetaan  Oraakkeli Sinetiksi, joka leikataan irti aavikkoviljelmästä
Elementit Tuli, Ilma, Maa, Vesi Maat: Hertta (rakkaus, ilo), Risti (sielukkuus), Ruutu (timantit, rikkaus), Pata (valta), Ritari (rohkeus), Neliapila (tuuri)
Merkit / Ryhmät: 12kpl.  Perustuen tiettyyn ajanjaksoon vuodessa

100 Nameskooppi sankaria perustuen Oraakkeli Sinetin muotoon

Viihdesisältö:

Kirjoitetut ennustukset

Visuaalinen sisältö (kuva, animaatio, elokuva)– Sisäisen sankarin seikkailut

Sisällön laatija:

Palkatut ennustajat

Internet yhteisö voi tulevaisuudessa lähettää sisällön liitettävksi peliin. Kuvittele YouTube pelin sisässä!

Sisällön pysyvyys

Edellisen viikon ennustukset kuoleentuvat

Visuaalinen sisältö kumuloituu.  Sankarin piirteet tarkentuvat.  Periaatteessa mikä tahansa hauska sisältö voidaan sijoittaa johonkin ryhmään (100kpl).

Hyödyllisyys näkökulma

Toiveita ja päiväunia

Visuaalinen sisältö lisää aivoriihimäistä luovuutta ja joustavuutta. Pelissä luodaan sinetti, jota voidaan hyödyntää henk. koht. logona, koruna tms. Peli tarjoaa hauskan pelimäisen käyttöliittymän selata musa-, elokuvatähtien tuotantoa, huipputuotteita jne. Rekontruoitu ympäristöteknologia aliravitsemuksen, köyhyyden ja aavikoitumisen torjuntaan

Korupotentiaali:

12 kpl + variointia jonkin verran

Tuhansia potentiaalisia malleja:Nameskooppiryhmä Sinetit: (Abracadabra, Vampire, Elf)

Maiden Sinetit: (USA; Nippon, Italia…etc.) Julkkisten, Sporttitiimien yms. oheistuotteet: (Madonna, Gaga, Räikkönen, Ferrari…)Yleisimmät etunimet:  (Laura, Obama…) Lennokkaiden sanojen Sinetit:  (Rock & Jazz, I love you…). Klassisten kuvioiden ja sinettien kombinatiot =>”Maailman suurin korumallisto”

Katso lisää: www.namescope.com

Seuraavaan artikkeliin: Namescope korusinetit